Felanmälan och förvaltningsärenden

Vad ska felanmälas och hur? Vilka är övriga förvaltningsärenden som ska anmälas här?

Akuta händelser som brand, vattenläckor och liknande ska alltid gå till SOS 112.

Akuta fel som absolut inte kan inväntas morgondagen men inte kräver räddningstjänst, t.ex. fel på brandlarm som inte går att stänga av eller om hissen är ur funktion, anmäls på journummer 0709 56 35 28.

Har du fastnat i hissen ringer du i första hand till KONE på telefon nr 0771 50 00 00 eller i andra hand till oss på vårt journummer. Om hissfelet inte är akut ringer ska du inte ringa till KONE utan anmäla detta till oss.

Övriga fel och alla förvaltningsåtgärder anmäls i enlighet med nedan. Där kan ni även anmäla förvaltningsrelaterade förändringar som t.ex. namnbyten på postboxar, beställning av nya nycklar om någon tappats bort eller ni behöver fler, samt skador i lägenheten.

Gäller det däremot fakturafrågor eller andra icke förvaltningsrelaterade frågor hittar ni kontaktuppgifter under "Kontakta oss".

Felanmäl eller skicka ditt förvaltningsärende direkt till systemet

För att anmäla fel i din lägenhet eller i huset, eller för att begära nya nycklar, att miljörummet är fullt i något kärl eller andra förvaltningsrelaterade åtgärder klicka du här och loggar in. Om det är första gången du använder systemet klickar du här för att hitta instruktionerna "Felanmälan och förvaltningsärenden" för att komma igång med systemet.

Personlig hjälp med felanmälan

Om du är osäker på hur du felanmäler eller behöver lite extra hjälp med din anmälan kontaktar du fastighetsvärden på tisdagar mellan kl. 10:00 och 12:00 på telefonnummer 0709 56 35 28.

Alexander Berg

Fastighetsvärd / Fastighetsansvarig