Vad ska felanmälas och hur?
Akuta händelser som brand eller andra faror för liv eller hälsa och liknande ska alltid gå till SOS 112.
Akuta fel som absolut inte kan inväntas morgondagen men inte kräver räddningstjänst, t.ex. vattenläcka i lägenheten eller någon annanstans i fastigheten, du har fastnat i hissen, du kommer inte in i din byggnad, eller du blir väldigt störd av dina grannar anmäls på journummer 0709 56 35 28. Övriga ärenden se nedan.
Vad är övriga förvaltningsärenden och hur anmäls dessa?
Övriga fel och andra förvaltningsåtgärder anmäls i enlighet med nedan. Förvaltningsåtgärder är t.ex. namnbyten på postboxar, beställning av nycklar, hjälp med ändringar i lägenheten, fulla kärl i miljörummet, skador i lägenheten samt frågor om lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning eller annat gällande hyresrelationen. Kort sagt kan allt räknas som ett förvaltningsärende när det gäller något i hyresrelationen.
Gäller det däremot fakturafrågor hittar du kontaktuppgifter till fakturaansvarig under "Kontakta oss".
Fel och förvaltningsärenden anmäler du så här
För att anmäla fel eller skicka in ett förvaltningsärende loggar du in högre upp på denna sida. Om det är första gången du använder systemet klickar du här för att hitta instruktionerna "Ärendehanteringssystemet" för att komma igång med systemet.
Behöver du hjälp med ärendehanteringssystemet eller om du hellre vill kontakta oss per telefon är våra telefontider tisdagar och torsdagar kl. 10:00-12:00, ring 031 - 92 38 35.
Vänligen beakta att vi inte tar emot icke förbokade besök på kontoret.
Nedan ser du vilka vi är som hanterar dina olika ärenden, vare sig det gäller skador i lägenheten, störningar i ditt boende, önskan om byte av lägenhet, förråds- och parkeringsförfrågningar m.m.
Vem tar hand om ditt ärende?
Uthyrning
Sofia Burman
Bostäder, parkering och förråd
Benjamin Mattsson
Kommersiellt
Förvaltning
Benjamin Mattsson
Förvaltare
Victor Olsson
Biträdande förvaltare
Ekonomi
Förvaltningen
Ansvarsfrågor m.m.
Karin Sjöstrand
Fakturor och betalning